Aqiqah téh tradisi dina Islam anu hartina nyembelih domba atawa kambing salaku tanda syukur kana lahirna budak. Prosesi ieu dilakukeun ku kolot pikeun némbongkeun rasa syukur ka Allah SWT jeung ngadoakeun barokah keur budak éta. Aqiqah biasana dilaksanakeun nurutkeun tuntunan Islam sarta disebutkeun dina hadits-hadits Nabi Muhammad SAW. Sababaraha ulama gaduh pandangan béda ngeunaan status hukum aqiqah, aya nu nyebutkeun sunnah, sedengkeun nu séjén nganggap éta wajib. Tapi, lolobana sarua yén aqiqah téh amalan anu boga pahala.
Sajarah aqiqah geus aya saméméh Islam asup ka masarakat Arab. Waktu éta, masarakat Arab nyembelih sato keur ngarayakeun lahirna budak lalaki sarta ngalumuran getih sato éta kana sirah budak. Saatos Islam datang, Nabi Muhammad SAW ngalarang praktek éta sarta ngagantina ku cara anu leuwih bersih, nyaéta ngalumuran sirah budak ku minyak wangi. Salian ti éta, Islam ogé netepkeun yén aqiqah bisa dilakukeun keur budak awéwé.
Aqiqah téh salah sahiji bentuk ibadah anu pinuh harti, tujuan utama dilaksanakeunana aqiqah nyaéta pikeun ngalaksanakeun sunnah Nabi Muhammad SAW, ogé pikeun ngajaga budak tina gangguan syetan jeung miceunan kotoran atawa panyakit. Acara ieu ogé biasana ngawengku bacaan doa jeung Al-Qur'an pikeun barokah budak.
Keur kolot, aqiqah jadi sarana pikeun nguatkeun ibadah, rasa syukur, jeung ngadeukeutan ka Allah SWT. Salian ti éta, aqiqah ogé dipercaya bisa méré syafaat keur kolotna di poé kiamat.
Di sisi séjén, palaksanaan aqiqah bisa nguatkeun hubungan silaturahmi antara sesama muslim ngaliwatan bagikeun daging sato kurban ka kulawarga, babaturan, jeung masarakat. Hal ieu bisa ningkatkeun solidaritas jeung rasa kabersamaan antara tatangga.
Dina palaksanaanna, aya sababaraha tahapan anu kudu diperhatikeun supaya nurutkeun syariat Islam. Tahap kahiji nyaéta nyiapkeun sato aqiqah kayaning domba atawa kambing anu séhat jeung bébas tina cacad. Keur budak lalaki, disunnahkeun nyembelih dua ekor domba, sedengkeun keur budak awéwé cukup hiji domba. Tapi, lamun sacara finansial kolot ukur mampuh nyembelih hiji ekor domba keur budak lalaki, pelaksanaan sunnahna geus kacumponan. Kalayan kecap séjén, masing-masing sato éta geus nyumponan sarat sah sato anu perlu dikurbankeun.
Waktuna aqiqah idéalna dilaksanakeun dina poé ka-7 sanggeus lahir. Tapi, lamun aya halangan, bisa dilaksanakeun dina poé ka-14 atawa ka-21, malahan bisa nepi ka budak éta nyumponan umur baligh. Prosesi nyembelih kudu dilakukeun ku jalma anu ahli. Waktu prosés nyembelih, hadéna ulah neukteuk tulang sato, leuwih hadé motong unggal sendi atawa ruas tulangna. Dimimitian ku niat aqiqah, maca basmalah jeung takbir, sarta nyanghareup ka kiblat.
Daging aqiqah tuluy dimasak pikeun nyuguh tamu sarta dibagikeun ka tatangga atawa fakir miskin. Rangkaian acara aqiqah biasana ogé ngawengku prosesi motong rambut budak, méré ngaran, jeung doa bareng pikeun kasehatan jeung kasalametan budak. Dina palaksanaanna, dianjurkeun pikeun ngondang karabat jeung tatangga pikeun turut ngadoakeun budak.
Kalayan ngalaksanakeun aqiqah nurutkeun tuntunan, dipiharep bisa mawa barokah sarta jadi amal ibadah anu ditampi ku Allah SWT.
Dina Islam, aqiqah téh mangrupa bentuk syukur ka Allah kana lahirna budak, ku kituna aqiqah mibanda sababaraha mangpaat, di antarana:
1. Ngawangun Sunnah Nabi Muhammad SAW
Ngalakukeun aqiqah téh sunnah anu dianjurkeun ku Nabi Muhammad SAW minangka conto anu diconto ti Nabi Ibrahim AS.
2. Ngajaga Budak tina Gangguan Syetan
Aqiqah dipercaya bisa ngajaga budak tina gangguan syetan, sahingga budak bisa tumuwuh dina kaamanan dina lindungan Allah.
3. Jadi Tebusan keur Budak
Aqiqah sok disebut ogé minangka "tebusan" keur budak, supaya budak éta bisa méré syafaat ka kolotna di akhirat engké.
4. Ngadeukeutkeun Diri ka Allah
Ngaliwatan aqiqah, kolot bisa ngadeukeutan diri ka Allah sarta ngarasa bersyukur kana karunia anu dipasihkeun.
5. Nyatakeun Kabagjaan ka Lahirna Budak
Aqiqah jadi salah sahiji cara keur kulawarga pikeun ngarayakeun sarta nyatakeun kabagjaan kana lahirna budak.
6. Ngabentangkeun Tali Silaturahmi
Aqiqah bisa ngalibetkeun loba jalma, sahingga bisa ngabentangkeun hubungan sosial jeung silaturahmi antara sesama muslim.
7. Nganyatakeun Rasa Syukur jeung Ngedoakeun Budak
Dina ngalakukeun aqiqah, kolot nganyatakeun rasa syukur bari ngadoakeun supaya budak tumuwuh jadi pribadi anu soleh.
8. Ngabersihan Budak tina Kotoran atawa Panyakit
Aqiqah ogé dianggap salaku simbol ngabersihan budak tina kotoran atawa panyakit anu bisa ngaganggu kasehatanna.
9. Ningkatkeun Ibadah Kolot
Biasana acara aqiqah diiringan ku doa, bacaan Al-Qur’an, sarta ibadah séjénna, sahingga kolot ogé ngalakukeun ibadah leuwih loba.
10. Méré Syafaat keur Kolot
Aqiqah ngamungkinkeun budak méré syafaat atawa bantosan keur kolotna di akhirat.
11. Babagi Kabagjaan ka Sesama
Ngaliwatan bagikeun daging aqiqah, kulawarga babagi kabagjaan jeung anu séjén, utamana ka anu butuh.
https://images.app.goo.gl/NJmN4NmNW37evat26
https://aqiqahnurulhayat.com/news/sejarah-aqiqah-dalam-islam
https://www.ocbc.id/id/article/2023/10/30/tujuan-aqiqah
https://hijra.id/blog/articles/panduan-aqiqah-anak/?amp=1
https://slametaqiqah.com/11-manfaat-aqiqah-bagi-keluarga-dan-bayi/
Tim pengarang :
Adelya Futri Naura
Azzahra Firnandari
Fayza Revista
Malik Alvaro Khairy
10 comments:
Aqiqah adalah suatu kegiataan islam yang dilakukan untuk menunjukan rasa syukur kepada Allah SWT, aqiqah ini dulu dilakukan dengan cara menyiram darah kepada bayi, aqiqah dulu dilakukan hanya untuk bayi laki laki, tapi setelah islam datang nabi muhammad mengganti kegiatan ini menjadi lebih bersih dengan menyiram rambutnya dengan minyak wangi, aqiqah pun dapat dilakukan untuk bayi perempuan, untuk bayi laki laki dikurbankan admtau disembelih 2 ekor kambing atau domba, sedangkan untuk bayi perempuan cukup satu saja. Aqiqah ini memiliki banyak manfaat, selain sebagai ucaparan rasa syukur kepada allah aqiqah ini bisa menjadi untuk menjaga ikatan silaturahmi dengan tetangga, aqiqah ini dapat dilakukan di hari ke 7 14 atau 21. ( layla)
judul yang digunakan G-4 hanya satu kata "aqiqah", lalu setiap paragrafnya tidak menjorok kedalam/tidak diberi spasi (layla)
Ringkesan
Aqiqah téh tradisi dina Islam anu hartina nyembelih domba atawa kambing salaku tanda syukur kana lahirna budak. Aqiqah téh salah sahiji bentuk ibadah anu pinuh harti, tujuan utama dilaksanakeunana aqiqah nyaéta pikeun ngalaksanakeun sunnah Nabi Muhammad SAW, ogé pikeun ngajaga budak tina gangguan syetan jeung miceunan kotoran atawa panyakit. Acara ieu ogé biasana ngawengku bacaan doa jeung Al-Qur'an pikeun barokah budak. Waktuna aqiqah idéalna dilaksanakeun dina poé ka-7 sanggeus lahir. Tapi, lamun aya halangan, bisa dilaksanakeun dina poé ka-14 atawa ka-21, malahan bisa nepi ka budak éta nyumponan umur baligh.
Aqiqah mibanda sababaraha mangpaat, di antarana:
1. Ngawangun Sunnah Nabi Muhammad SAW
2. Ngajaga Budak tina Gangguan Syetan
3. Jadi Tebusan keur Budak
4. Ngadeukeutkeun Diri ka Allah
5. Nyatakeun Kabagjaan ka Lahirna Budak
6. Ngabentangkeun Tali Silaturahmi
7. Nganyatakeun Rasa Syukur jeung Ngedoakeun Budak
8. Ngabersihan Budak tina Kotoran atawa Panyakit
9. Ningkatkeun Ibadah Kolot
10. Méré Syafaat keur Kolot
11. Babagi Kabagjaan ka Sesama
Daging nu dimasak kanggo hadirin, uyyy ni resep pas ekah mah, Komo lamun pas acara maulid, auto teuas leher 😂😂😂😂
hal yang menariknya adalah dulu sebelum islam datang bayi yang di aqiqahkan hanya bayi laki laki itupun diaqiqahkan dengan menyiram darah hewan kepada bayi, tapi sekarang hal itu diganti menjadi lebih mudah dan bersih (layla)
syetan: setan
nilay: 85/100
80 (layla)
(Hanapi)
1. Aqiqah mangrupakeun tradisi dina agama Islam anu nyembelih domba, anu dilakukeun ku kolotna. Aqiqah biasana dilaksanakeun nurutkeun tuntunan Islam sarta disebutkeun dina hadits-hadits Nabi Muhammad SAW
2. Hal anu menarik na nyaeta masarakat Arab nyembelih sato keur ngarayakeun lahirna budak lalaki sarta ngalumuran getih sato éta kana sirah budak
3. Judul na ngan sakecap, anu kudu na sa kalimat
4. 90, alesan na struktur kabasaan na atos sae
Kayla sanrina
1. Aqiqah adalah tradisi islam yang bertujuan untuk melihatkan rasa syukur kepada Allah SWT. Aqiqah merupakan sunah rasul namun ada dua pandangan yang berbeda tentang hukum aqiqah ini, ada yang bilang wajib dan ada yang bilang sunah
2. hal yang menarik adalah ketika Nabi Muhammad SAW menggantikan praktek itu menjadi membaluri kepala bayi pakai minyak wangi. Dan juga melaksanakan aqiqah bisa menjaga anak dari gangguannya setan dan membuang penyakit.
3. "Di sisi séjén, palaksanaan aqiqah bisa nguatkeun hubungan silaturahmi antara sesama muslim ngaliwatan bagikeun daging sato kurban ka kulawarga" salah dibagian bagikeun harusnya ngabagikeun
4. 90
Post a Comment