Mikawanoh Tradisi Syukuran Pulang Haji
Mawa oleh-oleh atawa buah tangan kanggo dulur, sanak-saudara, sareng sasama muslim téh salian ti miboga nilai luhur ogé mangrupakeun ajaran Islam ngeunaan anjuran pikeun nyenangkeun batur (idkhal surur). Sanajan ieu sanés mangrupikeun kawajiban, kabiasaan ieu tiasa ningkatkeun rasa silih asah, silih asih, sareng silih asuh di antara sesama. Oleh-oleh anu dipilih kalayan haté-haté sarta saluyu sareng kabutuhan atawa kapentingan anu nampi tiasa ninggalkeun kesan anu jero sarta mempererat tali persaudaraan. Tradisi mawa oleh-oleh ieu parantos lumangsung sacara turun-temurun sareng terus janten bagian anu penting dina perjalanan haji. Pikeun sabagian jalma, nampi oleh-oleh haji mangrupakeun kasempetan pikeun ngarasa sakedik tina barokah anu dirasakeun ku jamaah haji nalika aya di Mekkah sareng Madinah. Oleh-oleh éta ogé janten pangéling-ngéling ngeunaan pentingna ngajaga nilai-nilai Islam sareng bisa ngainspirasi penerima pikeun langkung deukeut ka Allah SWT.
Hukum syukuran kapulangan haji atawa naqiah haji masih jadi perdebatan di kalangan ulama. Dina dasarna, naqiah hartina selamatan atawa tasyakuran.
Sapulang haji, maranehna ngadamel acara tasyakuran. Ieu dilakukeun dina raraga bagi rezeki.
Pikeun perjalanan anu ngan jarakna deukeut ka tepi kota atawa lintas provinsi anu teu jauh, maka henteu dianjurkeun ngadamel naqiah. Jamaah haji atawa kulawargana disarankan ngadamel naqiah sabab jarakna jauh antara tanah suci jeung Indonesia.
Hadis riwayat Imam Bukhari tina Abdullah bin Ja'far nerangkeun "Lamun Nabi saw pulang tina safar, kami nyambutna. Anjeunna ngahampiri abdi, Hasan, jeung Husain, teras anjeunna ngagedong salah sahiji di antara kami di hareup, jeung anu séjén nuturkeun di tukang anjeunna, nepi ka kami asup ka kota Madinah." (HR Muslim).
Masih jadi perdebatan antara ulama ngeunaan panyambutan jamaah haji ieu, sabab henteu aya anjuran dina agama Islam. Panyambutan jamaah haji dianggap minangka kabiasaan masarakat.
Geus nyaritakeun ka kami Usman ibn Abi Syaibah nyaritakeun ka kami Waki’ tina Syu’bah tina Maharib ibn Dassar tina Jabir, manéhna nyarios: "Waktu Nabi saw datang ka kota Madinah, anjeunna nyembelih hiji ekor unta atawa sapi."
Acara syukuran pikeun ngabagéakeun jalma-jalma anu kakara balik ti Haji geus jadi tradisi anu dilaksanakeun ku réa masarakat Indonésia. Baraya, tatangga katut sajumlah rekan-rekan atawa réréncangan, dihaturanan ngariung ngahaturkeun nuhun sabab ibadah haji lancar.
Tuan rumah biasana ngalayanan rupa-rupa oleh-oleh ti Arab Saudi pikeun dinikmati babarengan. Kulawarga jamaah haji ogé geus nyiapkeun souvenir anu dibagi-bagikeun ka para tamu anu hadir.
Sanggeus ngalaksanakeun rangkaian ibadah anu pinuh makna, para jamaah haji biasana mulih ka kampung halaman kalayan mawa rupa-rupa oleh-oleh. Bingkisan ieu biasana ngandung kadaharan sapertos:
1. Kurma
2. Cai Zam-Zam
3. Siwak
4. Sajadah
5. Tasbih
6. Sareng sajabana.
Oleh-oleh haji henteu ngan saukur barang fisik anu dibawa pulang, nanging ogé ngandung harti spiritual sareng sosial anu jero. Dina budaya Islam, masihan oleh-oleh sanggeus ngalaksanakeun ibadah haji mangrupa salah sahiji cara pikeun ngabagi barokah sareng kabagjaan tina pangalaman spiritual anu luar biasa di Tanah Suci.
Berbagi hadiah atawa oleh-oleh sanggeus mulang ti haji mangrupa tradisi anu boga harti spiritual jeung sosial anu jero. Salah sahiji alesanana nyaeta pikeun nunjukkeun rasa sukur sarta mempererat hubungan jeung kulawarga, rerencangan, sarta tatangga. Tradisi ieu ogé dipangaruhan ku ajaran agama anu nekenkeun pentingna silih méré, anu bisa nguatkeun rasa cinta jeung kebersamaan di antara umat Muslim.
Salian ti eta, Berbagi hadiah ogé bisa ngaleungitkeun dendam atawa ketegangan, sabab kahadéan tina hadiah bisa ngalereskeun hubungan anu bisa jadi renggang.
Sanajan kitu, penting pikeun inget yen oleh-oleh ieu kuduna dibikeun ku niat alus jeung henteu kaleuleuwihi, supaya teu ngurangan harti ibadah haji eta sorangan.
Referensi :
https://arina.id/syariah/ar-zBmaO/hukum-membawa-oleh-oleh-sepulang-dari-ibadah-haji-
https://tirto.id/syukuran-pulang-haji-dalil-tata-cara-dan-contoh-undangan-gZVx
https://www.dream.co.id/haji/tradisi-syukuran-haji-dan-minta-doa-kepada-orang-yang-baru-pulang-dari-tanah-suci-230531h.html
https://lsppiu.com/5-oleh-oleh-pulang-haji-yang-paling-banyak-diburu-sudah-punya/
https://islami.co/hukum-membawa-oleh-oleh-saat-pulang-dari-haji/
https://jabar.nu.or.id/amp/ubudiyah/penjelasan-ulama-terkait-selamatan-pulang-haji-v7BJu
Tim Pangarang :
Aliefiariaini Fadila Putri (Asal tradisi sareng isi bingkisan)
Wulan Kirani (Hukum dalam Islam)
Bambang Adi Saputra (Orang anu diundang)
Siti Sarah (Makna sosial sareng spiritual berbagi hadiah sanggeus mulang Haji)
4 comments:
1. Mikawanoh Tradisi Syukuran Pulang Haji
2.Tiasa nyandak rupa-rupa , oleh-oleh bingkisan sareng tuangeun
3.Kirang sopan Sareng Rada te nyambung
4.85
1. Mikawanoh Tradisi Syukuran Pulang Haji
2. Tiasa nyandak rupa-rupa , oleh - oleh bingkisan sareng tuangeun sapertos kurma , zam zam , tasbih sareng sajabana
3. Sakedik kirang sopan
4. 85
1. Mikawanoh Tradisi Syukuran pulang haji
2.Tiasa nyandak rupa rupa,oleh-oleh bingkisan sapartos,kurma,zam zam,tasbih sareng sajabana.
3.sakedik kirang sopan
Mawa : nyandak
Balik : mulanga
4.85
1. Mikawanoh Tradisi Syukuran Pulang Haji
2. Syukuran pulang haji, oleh oleh dari mekkah
3. kurang enak dibaca (Mawa, sanggeus, balik, geus)
4. 85
Post a Comment